PRZEPUSTNICE
Pokazuje 1 do 7 z 7 (1 Stron)
Przepustnica to jeden z ważnych elementów osprzętu silnika zarówno diesla jak i benzynowego. Funkcje przepustnicy w silnikach benzynowych różnią się od silników diesla, w silniku benzynowym głównym zadaniem przepustnicy jest regulacja przepływu oraz ilości powietrza zasysanego czyli w połączeniu z dawkowaniem paliwa przepustnica reguluje prędkość obrotową silnika.
W silnikach diesla przepustnica pełni dwie główne funkcje:
- Pracuje równolegle z zaworem EGR zamykając się nieznacznie w momencie otwierania zaworu EGR co powoduje zmniejszenie
dopływu świeżego powietrza a zwiększenie ilości zasysanych spalin co za tym idzie
zmniejszenie emisji substancji szkodliwych do atmosfery.
- drugą funkcją często stosowaną jest gaszenie pojazdu z całkowicie zamkniętą przepustnicą co powoduje, że silnik gaśnie bardzo miękko.
Jazda samochodem z niesprawną przepustnicą nie zawsze daje objawy, warto okresowo wykonać diagnostykę silnika podpinając interfejs diagnostyczny.
Błędy przepustnicy w sterowniku najczęściej oznaczają jej uszkodzenie lub zabrudzenie.
PAMIĘTAJ !!!
Z błędami przepustnicy sterownik silnika może zaniechać wykonywanie WYPALANIA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH co po dłuższym użytkowaniu może przyczynić się do zapchania filtra.
Przepustnica nie jest niestety elementem wiecznym, zużywa się szybciej lub wolniej w zależności od producenta i zastosowanych rozwiązań najczęściej
przepustnice uszkadzają się przy przebiegu 150 - 200 tysięcy kilometrów.
Uszkodzeniu ulegają najczęściej elementy elektroniczne które poddane zmiennym warunkom atmosferycznym przepalają się.
Często dochodzi do zużycia mechanicznego elementów plastikowych oraz silniczków napędowych, potencjometrów lub czujników położenia jak i uszczelnień powodujących
przedostawanie się oleju z komory dolotowej powietrza do wnętrza przepustnicy.
Przepustnica jest elementem który przy odpowiednich urządzeniach diagnostycznych oraz dostępie do części zamiennych daje się regenerować.
Wszystkie przepustnice poddawane regeneracji są rozbierane na części pierwsze, czyszczone, tylko w miejscach dozwolonych w celu usunięcia osadów, wymieniane są części zużyte, uszczelnienia, ułożyskowanie, po wszystkich zabiegach mechanicznych
mają montowany nowy lub naprawiany sterownik wraz z potencjometrem lub czujnikiem położenia, są kalibrowane według nastaw fabrycznych i testowane na kilku testerach w celu potwierdzenia 100% sprawności.
Wszystkie przepustnice regenerowane / sprzedawane w naszej firmie mają plomby i pisemną gwarancję minimum na 12 miesięcy